کیت الایزا تیروئید + مشخصات و خرید آنلاین

فهرست مطالب

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

تیروئید، غده ای درون ریز در بدن به شکل پروانه

غده ی تیروئید در جلوی گردن است  که به عنوان غده ای درون ریز شناخته می شود و به شکل پروانه است‌.

هر گونه اختلال و بروز مشکل در غده ی تیروئید باعث می شود سیستم کلی بدن دچار اختلال شود به همین دلیل انجام تست ها و آزمایشات مختلف به طور سالیانه برای بررسی وضعیت تیروئید شما حیاتی است .

تیروئید وظیفه ی بسیار مهمی را در بدن انسان دارد، این غده وظیفه دارد تا هورمون های تیروئیدی را ترشح کند‌.

این هورمون ها در متعادل نگه داشتن بدن انسان نقش مهمی دارند  و انرژی بدن انسان را تنظیم می کنند، همچنین دمای بدن و میزان سوخت و ساز های بدن را به نحوی کنترل می‌ کنند که برای فرد هیچ مشکلی به وجود نیاید.

پس اگر همیشه دوست دارید بخوابید و یا بر عکس بی خواب هستید، باید به وجود مشکل در تیروئید خود شک کنید، همچنین اگر به صورت ناگهانی وزن کم کردید یا چاق شدید هم باید به بررسی تیروئید خود از طریق کیت الایزا تیروئید بپردازید.

تیروکسین چیست ؟

تیروکسین نام هورمونی است که از غده ی تیروئید ترشح می شود؛ بررسی این هورمون و غده ی تیروئید به وسیله ی این کیت بسیار پر طرفدار تر از سایر روش ها است؛ زیرا نتیجه ای دقیق تر دارد و میتوانید با دقت بیشتری به بررسی بیماری خود بپردازید

دسته بندی کیت الایزا تیروئید

این نوع کیت دارای دسته بندی های بسیار گوناگون هستند و هر کدام برای تشخیص یک نوع بیماری استفاده می شوند، پس اگر به دنبال بهترین روش برای تست اختلالات موجود در بدن خود هستید استفاده از این محصول به شما پیشنهاد می شود؛ زیرا نتایجی کاملاً دقیق و منطبق دارند.

در این بین وجود مشکل در غده ی تیروئید و اختلالاتی که برای بدن انسان به وجود می آورد کاملاً مشهود می باشد؛ پس برای بررسی دقیق آن به یک آزمایش حرفه ای نیاز است.

این کیت با سابقه ای که دارد توانسته رتبه ی اول در آزمایشگاه ها برای انجام تست های مربوط به تیروئید را به نام خود ثبت کند.

کیت الایزا تیروئید چیست ؟

(ELISA )  مخفف عبارت nzyme-linked immunosorbent است که به عنوان روشی مدرن برای شناسایی و تشخیص کشف بیماری و ایمنی موجود در خون شناخته می شود.

تست الایزا یکی از آزمایش‌ های بسیار ارزان و مقرون به صرفه است که کاملاً دقیق می باشد.

این تست برای بررسی بیماری‌ های بسیار زیادی از جمله تیروئید به کار میرود که از آن با عنوان کیت الایزا تیروئید یاد می کنند، این تست به دلیل سرعت و دقت بالایی که دارد بسیار محبوب است.

هورمون محرکی به نام تیروئید در بدن وجود دارد که در علم آزمایشگاهی به آن (TSH) می گویند و این هورمون توسط سلول های هیپوفیز در بدن ترشح می‌ شود.

هورمون محرک تیروئید از دو زنجیره ی آلفا و بیتا تشکیل شده است که از طریق اتصالات کووالانسی  به هم دیگر متصل شده اند.

اگر فرد در زندگی دچار اختلالات غیر منطقی شد باید به وجود نا هماهنگی غده ی تیروئید در بدن خود شک کند.

پس اگر شما هم دچار علائمی همچون افزایش و کاهش وزن به طور ناگهانی شدید و یا دچار افسردگی شدید هستید، باید به آزمایش تیروئید خود از این طریق بپردازید.

این نکته را در نظر بگیرید بسیاری از افرادی که تیروئید کم کار یا پر کار دارند از آن بی خبر هستند، پس مطمئناً نمیتوانیم با بررسی علائم بالا بگوییم فرد تیروئید کم کاری یا پر کاری دارد؛ به همین علت بهتر است از این آزمایش استفاده شود تا تشخیص درستی در این زمینه داده شود و برای درمان این بیماری اقدامات لازم انجام شود.

شما با استفاده از کیت الایزا تیروئید میتوانید به بررسی وضعیت غده ی تیروئید در بدن خود بپردازید.

کیت الایزا در دور بالا سانتریفوژ می شود و برای ردیابی آنتی بادی یا آنتی ژن های موجود در بدن استفاده می شود.

کیت الایزا تیروئید را یک آزمایش ایمونووژیکی استاندارد میدانند که به  دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود.

در روش غیر مستقیم  سرمی که رقیق شده است به آنتی ژن ها پوشش داده شده و به فاز جامد آن اضافه خواهند شد و سیگنال های موجود در آن آنتی بادی یا آنتی ژن ها را بررسی می کنند.

در روش مستقیم آنتی بادی و آنتی ژن ها به صورت مستقیم بر فاز جامد پوشش داده خواهند شد و بعد از آن آنتی ژن های مکمل را به سیستم اضافه می کنند.

شما با استفاده از  این تست در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید به بررسی غده ی تیروئید خود بپردازید.

اگر داروهایی مصرف می ‌کنید و قصد انجام آزمایش از طریق کیت الایزا تیروئید را دارید نیازی به قطع مصرف داروهای خود ندارید؛ اما اگر با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید خیلی بهتر است؛ زیرا امکان دارد برخی از داروها بر عملکرد غده ی تیروئید شما تأثیر داشته باشند و در روند آزمایش مشکلاتی به وجود بیاورند.

در صورتی که پزشک شما متوجه شد علائمی  دارید که در تشخیص کم کاری و یا پر کاری تیروئید قابل تشخیص نیستند، برای شما آزمایش تیروئید تجویز می کند که برای اطمینان پیدا کردن از سلامتی یا مشکلات تیروئیدی شما استفاده از کیت الایزا تیروئید را پیشنهاد می دهند.

پزشکان برای سنجش میزان دقیق هورمون های تیروئیدی در بدن این نوع آزمایش را به شما معرفی می کنند؛ زیرا با استفاده از این کیت به راحتی و دقت بالایی نسبت به روش های دیگر می توانند به بررسی تیروئید کم کار یا پر کار بپردازند تا در تشخیص آن به درستی عمل کنند و دارو های مناسب را برای نوع بیماری شما تجویز کنند.

در بیشتر آزمایشگاه ها از کیت الایزا تیروئید برای سنجش آن استفاده می کنند، اما روش های دیگری همچون: لومینسانس و RIA وجود دارد.

برای این که با این محصول آزمایش بدهید نیازی به ناشتا بودن نیست اما اگر بخواهید جوابی دقیق بگیرید بهتر است ناشتا باشید .

برای انجام  آزمایش از طریق کیت الایزا تیروئید باید نمونه سرم و یا پلاسمای تازه‌ بیمار مورد بررسی قرار بگیرد‌‌.

کیت الایزا تیروئید علاوه بر این که دارای دقت بالایی است، امکان تکرار پذیری و صحت جواب هم دارد که دارای برند های مختلفی هستند که نوع کیفیت آنها با هم متفاوت می باشد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

علائم هشدار دهنده برای تیروئید

علائم کم کاری تیروئید:

  • احساس خستگی مداوم و خواب آلودگی زیاد
  • افزایش وزن
  • عدم توانایی در تمرکز
  • پوستی خشک
  • یبوست
  • ریزش مو
  • احساس سرما

 

علائم پر کاری تیروئید:

  • کاهش وزن
  • چشم های پف کرده
  • ورم کردن قسمت جلویی گردن
  • ضربان نا منظم قلب
  • استرس
  • تعرق
  • بی خوابی مفرط

در صورتی که هر کدام از این علائم  را در بدن خود مشاهده کردید نباید به کم کاری یا پر کاری تیروئید شک کنید؛ زیرا این علائم بستگی به شرایط زندگی و سبک آن، همچنین نوع مواد غذایی و تغییر فصل هم بستگی دارد؛ پس برای این که مطمئن شوید بهتر است تا به آزمایشگاه معتبری رجوع کنید و درخواست دهید تا از شما آزمایش تیروئید بگیرند؛ اما اگر جواب آن برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است باید از کیت الایزا تیروئید استفاده کنید تا جوابی صحیح به شما بدهند و اگر مشکلی در ترشح هورمون های شما وجود دارد به زودی برطرف شود.

 

 

اگر بخواهیم بهترین برند این محصول را معرفی کنیم کار کمی سخت می شود اما از بهترین و مهم ترین برند هایی که به تولید این کیت پرداخته اند می توان به Autobio،

Wantai، Diazyme، fisher و Aesku اشاره کرد.

اما در کل تمامی این محصولات دارای حساسیت بالایی هستند و با دقت فراوان به بررسی غده ی تیروئید می پردازند.

روش های تست الایزا

این محصول دارای چهار مدل تست است که روش های بسیار زیادی برای انجام تست با این کیت وجود دارد.

۱.روش ساندویچ:

در این روش مراحل انجام تست بیشتر می شود به همین خاطر نتیجه گیری آزمایش خاص تر و دقیق تر است.

۲.روش رقابت و بازداری: از این روش برای موقعیتی استفاده می شود که یک پاد تن در دسترس است و یا analyte  بسیار کوچک می باشد، این روش هم دقتی بسیار زیاد دارد.

۳.روش غیر مستقیم:

در این روش به دلیل نیاز تعداد کمتری از پاد تن ها بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های کمتری را در بر می گیرد.

۴.روش مستقیم:

 این روش تست بسیار سریع  و با دقت است و خیلی کم هزینه می باشد.

شما با استفاده از کیت الایزا تیروئید می توانید اطمینان داشته باشید که در حین انجام آزمایش زیر نظر یکی از مدرن ترین و حساس ترین در عین حال دقیق ترین تست ها قرار گرفته اید که می توانید بیماری خود را خیلی سریع درمان کنید.

جمع بندی

طبق تجربه و استفاده از این محصول در آزمایشگاه های سراسر کشور نتیجه گیری شده است که جواب و نتایج یک تست این کیت می تواند به صورت کیفی، نیمه کیفی و کمی باشد، علاوه بر این نتایج برای مقایسه با بقیه ی آزمایش ها به صورت نموداری تهیه می شوند که سرعت و دقت در تشخیص را افزایش دهند.

در نتایج کیفی جواب به صورت خیر و بله است؛ اما در نتایج نیمه کیفی تست در سطح های نسبی مقایسه خواهد شد.

با خواندن این مقاله نتیجه می گیریم که استفاده از کیت  الایزا تیروئید برای کسانی که با مشکلات تیروئیدی دست و پنجه نرم می کنند، بهترین گزینه است تا بتوانند نتایجی دقیق بگیرند.

 

 

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

راه های ارتباطی با ما :

thyroid nuddle