کیت الایزا انسولین + مشخصات و خرید آنلاین

فهرست مطالب

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

کیت الایزا انسولین

کیت انسولین یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات طبی در آزمایشگاه‌ها است. با استفاده از کیت انسولین می‌توان، غلظت هورمون انسولین در خون را اندازه گیری کرد. مطمئن‌ترین روش برای اندازه گیری میزان انسولین در خون، استفاده از کیت الایزا انسولین است. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی راهنمای خرید کیت الایزا انسولین، به بررسی مشخصات و کاربردهای این محصول نیز بپردازیم؛ همراه ما باشید.

مشخصات کیت الایزا انسولین

کیت ELISA انسولین انسانی یک سنجش ایمنی مرتبط با آنزیم در شرایط آزمایشگاهی است که  برای اندازه گیری کمی میزان انسولین انسانی و پروانسولین در سرم، پلاسما، سوپرناتانت های کشت سلولی و ادرار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اساس کار کیت الایزا انسولین، واکنش‌های ایمونولوژیک است که از واکنش آنتی ژن نیز برای تعیین میزان انسولین سرم استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مقدار نرمال انسولین در بدن 60 پیکو مول در هر لیتر است. بنابراین با جداسازی انسولین و سنجش میزان آن در بدن با استفاده از کیت‌های الایزا می‌توان وضعیت بیمار را از نظر ابتلا به قند خون را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های اندازه گیری انسولین

برای اندازه گیری میزان انسولین در خون انسان از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود؛ کاربردی‌ترین روش‌های مبتنی بر آزمایش خون برای اندازه گیری انسولین به شرح زیر است:

آزمایش GLU برای اندازه گیری گلوکز خون: یکی از متداول‌ترین روش‌های اندازه گیری میزان انسولین در بدن، آزمایش GLU است. انواع دیابت نوع یک و دو، دیابت بارداری و هیپوگلیسمی با این آزمایش تشخیص داده می‌شود.

آزمایش تحمل گلوکز خون (GTT): یکی از آزمایشات مورد نیاز برای مادران باردار در هفته 26 تا 30 بارداری است. در صورت بالا قند خون مادر نمی‌توانیم به صورت قطعی دیابت بارداری را تشخیص دهیم به همین دلیل از آزمایش تحمل گلوکز خون برای بررسی عملکرد انسولین در بدن استفاده می‌کنیم. برای انجام تست تحمل گلوکز باید ناشتا باشید و در فواصل یک ساعت و دوساعت پس خوردن محلول گلوکز، قند خون شما اندازه گیری شود.

سایر روش‌های اندازه گیری انسولین بدون نیاز به آزمایش خون، با استفاده از کیت انسولین عبارتند از:

روش الکتروفورز در ژل: این روش برای جداسازی مقادیر انسولین از پلاسما یا ادرار استفاده می‌شود. در واقع ماده انسولین به دلیل اختلاف باری که با سایر مواد دارد، در ژل به سمت قطب مخالف دستگاه حرکت کرده و به راحتی از ماده مورد نظر جداسازی می‌شود.

روش کروماتوگرافی (HPLC): این روش برای جداسازی و اندازه گیری انسولین در خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس کار برخی از کیت‌های تشخیص قند خون نیز روش کروماتوگرافی با فشار بالا است. دقت این روش بسیار بالا می‌باشد اما به دلیل هزینه بالا، معمولا کارایی زیادی ندارد.

روش الایزا: این روش همواره به عنوان آسان‌ترین روش اندازه گیری انسولین در خون شناخته شده است. کم هزینه بودن کیت الایزا انسولین و عدم نیاز به دستگاه‌های پیشرفته برای این تکنیک، باعث گسترش کاربرد این محصول در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی شده است.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

کاربرد های کیت الایزا انسولین

ممکن است این سوال پیش بیاید که ” آیا کیت الایزا انسولین برای تشخیص انواع دیابت کاربردی است؟” پیش از بررسی پاسخ این سوال لازم است با انواع نمونه‌های بیماری دیابت یا همان قند خون آشنا شویم.

دیابت نوع یک: این نوع دیابت به دیابت وابسته به انسولین معروف است که به دنبال آسیب دیدگی سلول‌های تولید کننده انسولین، ایجاد می‌شود. در واقع عدم تولید انسولین در بدن باعث افزایش میزان قند خون در بدن می‌شود. بیماران مبتلا به انسولین نوع یک باید دوزهای متفاوتی از داروی انسولین را به صورت تزریقی دریافت کنند. در صورتی که برای سنجش میزان انسولین در بدن افراد مبتلا به انسولین نوع یک از کیت الایزا استفاده کنید، مقدار انسولین را نزدیک به صفر مشاهده می‌کنید. بنابراین در صورت مشاهده سطح انسولین نزدیک صفر یا کمتر از حد نرمال، بیمار مبتلا به دیابت نوع یک است.

دیابت نوع دو: در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو برخلاف دیابت نوع یک، میزان ترشح انسولین در بدن به اندازه کافی است اما سلول‌های گیرنده ماده انسولین در بدن دچار اختلال شده اند. بنابراین میزان انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار زیادتر از حالت طبیعی است. اگر از کیت الایزا انسولین برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو استفاده کنید، میزان انسولین بیشتر از حالت نرمال خواهد بود.

مزایای استفاده از کیت الایزا انسولین

کیت الایزا انسولین برای اندازه گیری انسولین خون بسیار کاربردی است اما استفاده از روش الایزا نسبت به سایر روش‌های دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد. مهم‌ترین مزایای استفاده از کیت الایزا انسولین عبارتند از:

  • کم هزینه بودن کیت انسولین الایزا
  • سهولت در استفاده از کیت‌های الایزا برای سنجش میزان انسولین در بدن
  • عدم نیاز به دستگاه‌های پیشرفته برای اندازه گیری انسولین بدن
  • دسترسی به جواب آزمایش بدون معطلی
  • کارایی بالا در آزمایشگاه‌های بالینی
  • دقت و صحت بالا در اندازه گیری انسولین بدن

بسیاری از آزمایشگاه‌های بالینی برای تسریع در فرآیند اندازه گیری انسولین مراجعه کنندگان از این کیت‌عای با کیفیت استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید آنلاین کیت الایزا انسولین

کیت الایزا انسولین تحت برندهای مختلفی از جمله Monobind، Ideal، Pishtaz teb و diapro در مجموعه ما موجود است. شما می‌توانید با توجه به قیمت محصول و نیاز خود، کیت های الایزا انسولین را با دقت و کیفیت بالا از طریق سایت نیاز آزمایشگاه خریداری نمایید. کیت های الایزا انسولین از برند مونوبایند پر فروش‌ترین کیت‌های آزمایشگاهی هستند زیرا این نوع کیت دارای زمان انکوباسیون کوتاه‌تری هستند. برندهای ایرانی مانند پیشتاز طب نیز ارائه دهنده کیت الایزا با کارایی بالا و کیفیت مطلوبی هستند. معمولا کیت‌های الایزا تحت برند ایرانی نسبت به برندهای خارجی دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشند؛ بنابراین برای استعلام قیمت و خرید آنلاین کیت الایزا انسولین، می‌توانید به فروشگاه معتبر نیاز آزمایشگاه مراجعه نمایید.

جمع بندی

کیت الایزا انسولین یکی از تجهیزات کاربردی در آزمایشگاه‌های بالینی است. این مدل کیت به عنوان تست سریع برای سنجش میزان انسولین در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس کار کیت الایزا انسولین، سنجش میزان انسولین بدن با استفاده از روش‌های ایمونو آنزیم می‌باشد. از جمله مزایای این محصول نیز می‌توان به دقت و صحت بالا، کاربرد آسان و کم هزینه بودن آنها اشاره کرد. همچنین بهترین روش خرید محصولات آزمایشگاه و کیت‌های الایزا، مراجعه به وب‌سایت نیاز آزمایشگاه می‌باشد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

راه های ارتباطی با ما :