خرید کیت تیروئید T4 با بهترین کیفیت

فهرست مطالب

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

آشنایی با هورمون T4

 تیروکسین یا T4 هورمونی است که غده هیپوفیز آن را ترشح می‌کند. جایگاه غده‌ی هیپوفیز در ناحیه‌ی جلویی گردن است و مسئولیت آن ترشح هورمون های تیروئیدی است. فرایند تولید این هورمون از هیپوتالاموس و به واسطه‌ی تولید THR شروی می‌شود. سپس THR به هیپوفیز می‌رود و سبب ساخت TSH می‌گردد. تولید T4 به شکل مکانیسم فیدبک منفی، توسط هورمون TSH کنترل می‌شود. TSH به واسطه‌ی خون به غده تیروئید می‌رود و سبب ساخت هورمون های تیروئید و از جمله آنها؛ T4 می‌شود.

T4 جهت اعمال اثر، با حذف یک اتم ید، تبدیل به T3 می‌شود. این تغییر در بافت در کبد و بافت های مخصوصی که T3 در آن عمل می‌کند، اتفاق می‌افتد. T4 به صورت نرمال حدودا پنج درصد از هورمون تیروئیدی که در گردش خون موجود است را تشکیل می‌دهد. هورمون T4 را می‌توان با استفاده از تست ها و کیت های مختلف آزمایشگاهی، اندازه گیری نمود. سنجش T4 توتال به واسطه‌ی شیوه‌ی ایمونواسی بهترین و معتبرترین آزمایش غربالگری جهت تشخیص مشکلات تیروئیدی است.

عملکرد هورمون T4

هورمون های تیروئیدی و به ویژه هورمون T4، مسئول مدیریت میزان متابولیسم پایه بدن هستند، به طرزی که کاهش و افزایش این هورمون ها، اثر مستقیمی بر متابولیسم لیپیدها، پروتئین ها و گربوهیدرات ها دارد. اضافه بر اآن، این هورمون ها نقش بسزایی در رشد سلولی از ابتدای دوره جنینی دارند. هورمون T4، در مقدار سوخت و ساز، تنظیم دمای بدن و انرژی، نقش حائز اهمیتی دارد و به صورت عمده حدودا تمامی سلول های بدن از هورمون های تیروئیدی تاثیر می‌پذیرند.

دو نوع آزمایش T4

چون T4 در دو نوع در بدن وجود دارد، دو نوع آزمایش T4 نیز وجود دارد: یک تست T4 توتال یا کل و دیگر تست T4 آزاد.

T4 کل: مقدار T4 متصل به پروتئین را به همراه همه T4 های آزاد مورد بررسی و اندازه گیری قرار می‌دهد.

T4 آزاد: این آزمایش تنها T4 آزاد موجود در خون را اندازه می‌گیرد.

به دلیل اینکه T4 آزاد در بدن مورد استفاده است، ترجیح بر این است که به عوض آزمایش T4 کل، آزمایش T4 آزاد انجام گیرد.

چرایی سنجش هورمون T4

آزمایش T4 در واقع یک حالت مخصوص از آزمایش غده تیروئید است. سنجش این هورمون برای تشخیص صحیح بیماری هایی که علائم مشابه دارند و تعیین اختلالات هیپوفیز، تیروئید و هیپوتالاموس اهمیت دارد. غلظت T4 در نمونه های حاوی TBP زیاد ( برای مثال در حاملگی هیپرپروتئینمی، بیماری های ارثی با غلظت زیاد TBP ) و برعکس در بیشتر نمونه های حاوی TBG پایین تر از حد نرمال (مثل برخی از بیمارهای گوارشی و کلیوی) غلظت T4 از حد طبیعی کم تر است. بیشتر بیماری هایی که سبب افزایش T4 سرمی می‌شوندعبارتند از: بیماری گریوز، پرکاری تیروئید، گواتر مولتی ندولار سمی و… مقدار  T4 در کم کاری تیروئید مرکزی، تیروئیدیت هاشیموتو و رادیو تراپی کاهش می‌یابد.

کیت تیروئید T4 چیست؟

اصلی ترین هورمون تیروئیدی، T4 است. از کیت تیروئیدی T4 جهت اندازه گیری مقدار موجود این هورمون در سرم و در پی آن غربالگری اختلالات تیروئیدی یا اطمینان از نبود مشکل و سلامت تیروئید استفاده می‌شود. بنیان این کیت آنتی بادی های مشخص شده ای هستند که در نهایت کار نتایج بدست آمده با استاندارد ها مقایسه می‌شوند. غربالگری T4 با استفاده از روش های ایمونواسی جهت تشخیص اختلالات تیروئید مثل بیماری گریو و پرگاری تیروئید، بسیار دقیق می‌باشد.

موارد استفاده از کیت تیروئید T4

بنا بر آنچه پیش تر گفته شد، اندازه گیری مقدار هورمون با استفاده از کیت تیروئید T4 از آن جایی حائز اهمیت است که اختلال در عملکرد غدد تیروئیدی و ترشح غیر طبیعی هورمون T4 می‌تواند زمینه ساز مشکلات و بیماری های مختلفی گردد.

کیت تیروئید T4 به جهت وارسی پرکاری و کم کاری تیروئید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این از این کیت برای وارسی فرایند درمان اختلالات تیروئیدی و تنظیم نمودن دوز دارو ها استفاده می‌شود.

روش های مختلف سنجش هورمون T4:

  1. سنجش T4 با کیت الایزا: در بیشتر آزمایشگاه های ایران برای سنجش T4 از این کیت استفاده می‌شود.
  2. سنجش T4 به واسطه‌ی کمی لومینسانس.
  3. سنجش T4 به واسطه‌ی روش مرجع RIA.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

طراحی کیت الایزا T4

در این کیت الایزا از آنتی بادی منوکلونال مخصوص که بر ضد یکی از فاکتور های آنتی ژنیک T4 طراحی شده است، استفاده می‌گردد. چاهک ها را میزان تعیین شده ای از آنتی بادی پوشش می‌دهیم. سپس مقدار معینی از سرم  و آنتی ژن را به درون چاهک ها می‌ریزیم. T4 و ANTI-T4 برای متصل شدن به آنتی بادی در کف چاهک ها به رقابت می‌پردازند. پس از طی زمان کافی، چاهک ها شستشو می‌شوند. اضافه کردن رنگزا سبب تولید رنگ آبی می‌شود. رنگ آبی پس از افزودن توقف کننده، تبدیل به زرد می‌شود. همبستگی معکوسی بین غلظت رنگ و غلظت T4 موجود در نمونه آزمایش وجود دارد.

انواع کیت تیروئید T4 برای انجام آزمایش

برای سنجش میزان T4 کیت های مختلفی وجود دارند. کیت الایزا T4، یک کیت با دقت و حساسیت زیاد، قابلیت تکرار پذیری و نتایج قابل اعتماد است.

علائم و نشانه های پرکاری تیروئید

علائمی که نشانگر پرکاری تیروئید و میزان بیشتر از حد نرمال T4 هستند، عبارتند از:

  1. اضطراب و استرس
  2. کاهش یافتن وزن
  3. بی خوابی
  4. احساس گرما و تعریق شدید
  5. نامنظم شدن ضربان قلب
  6. برآمدگی چشم ها
  7. متورم شدن جلوی گردن

علائم و نشانه های کم کاری تیروئید:

  1. احساس خواب الودگی و خستگی مفرط
  2. تمرکز ناکافی
  3. افزایش وزن
  4. پوست و موی شکننده
  5. یبوست
  6. ریزش مو در تمامی بدن
  7. حساسیت به سرما

شروط لازم برای مراجعه کننده، قبل از انجام کیت تیروئید T4

برای رسیدن به نتیجه بهتر و پیشگیری از تداخل در آزمایش، بهتر است بیمار قبل از انجام آزمایش ناشتا باشد (این مسئله اجباری نیست). برخی از دارو ها ممکن است در نتیجه‌ی آزمایش اختلال ایجاد کنند، به همین جهت بهتر است قبل از آزمایش، با آزمایشگاه در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، مشورت کنید. در صورتی که بیمار بادار باشد، بهتر است پیش از آزمایش آن را اطلاع دهد.

نمونه های لازم برای انجام آزمایش با کیت تیروئید T4

نمونه پلاسمای تازه یا سرم فرد بیمار برای انجام آزمایش با این کیت، لازم می‌باشد و دمای مناسب برای نگهداری این نمونه ها، دمای 2 تا 8 درجه  است.

تفسیر نتایج کیت تیروئید T4

برای تفسیر و بررسی نتایج بدست آمده از این کیت، لازم است نتایج را همراه با دیگر آزمایشات تیروئیدی مثل؛ T3 و TSH مورد بررسی قرار دهید.

قیمت کیت تیروئید T4

T4 IDEAL   665,500 _ 365,500   تومان

T4 PISHTAZ TEB  676,000 _ 382,500 تومان

T4 MONOKIT   788,600 _ 433,400 تومان

FREE T4 IDEAK  4458,000 تومان

MONOKIT FREE T4  556,600 تومان

خرید کیت تیروئید T4

برای خرید کیت T4 و دیگر محصولات آزمایشگاهی، به وبسایت نیاز آزمایشگاه NiazeAzmayeshgah.com مراجعه نمایید. با خرید از وبسایت ما، با کیفیت ترین کیت ها را با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن، تحویل خواهید گرفت.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید :

راه های ارتباطی با ما :